Renault Clio - RS 2.0 16V 169pk Limited no.0194 SPORT 2.0 16V

 

Geplaatst 5 maanden geleden door Auto-Podium (177x bekeken)

Renault Clio - RS 2.0 16V 169pk Limited no.0194 SPORT 2.0 16V
Bouwjaar2000
BrandstofBenzine
TransmissieHandgeschakeld
CarrosserieHatchback
KleurGroen
Aantal deuren3
Kilometerstand143524 km
Vermogen124kW
Opties
  • Airbags
  • Airconditioning
  • ABS
  • Centrale deurvergrendeling
  • Stuurbekrachtiging
  • Mistlampen
  • Elek. bedienbare ramen
  • Achterbank neerklapbaar

Omschrijving

Kunnen snelle Franse auto's in een groene kleur? Hoort dat recht niet toe aan Britse merken - het heet niet voor niets British Racing Green..

Ondanks dat zijn er diverse Franse wapenfeiten.

Ze zullen toendertijd bij Renault wel jaloers zijn geweest nadat Peugeot heel succesvol Vert Sorrento en Vert Fluorite (Griffe) op de Peugeot 205 GTi hadden geintroduceerd en verkocht. De Clio 16v was in het groen beschikbaar, maar de meesten gingen toch in het Bleu Sport....

Met de Clio 2 RS was er geen groene kleur beschikbaar, totdat de Limited (of Exclusive) op de markt kwam. Bij Renault koos men voor Vert Scarabee, een kleur die ook gebruikt werd op de Avantime. De Limited was bedoeld als overgangsmodel naar de Clio 2 ph2, leverbaar enkel in 2001 en er was extra luxe aan boord: Naast de al rijke standaarduitrusting van een Clio RS werd specifieke, luxueuze grijze lederen bekleding toegevoegd, specifieke BBS lichtmetalen wielen en een nummer.

Iedere Renault-importeur kon inschrijven op deze serie. Nederland deed niet mee, evenmin Belgie of Duitsland. De landen die wel intekenden waren UK (daar werd deze serie Exclusive genoemd), Frankrijk en Oostenrijk. Volgens diverse bronnen zijn er 169 voor de UK gemaakt (synchroon aan het aantal pk) en 800 voor het continent. En op het Auto-Podium staat nr. 0194.

Nr. 0194 is zijn leven begonnen in Oostenrijk. Daar heeft hij iets meer dan 140dkm gemaakt, totdat hij in 2013 naar Nederland is gekomen. Toen waren de specifieke BBS-wielen niet meer aanwezig. De bekende Clio RS-wielen zaten (en zitten) er onder. Vanaf dat moment heeft hij nauwelijks gereden. Binnengestald, maar de tijd ontbrak om hem aan te pakken.

Tot eind 2016, want bij ons is hij vertroeteld: Nieuwe distributieset, nieuwe multiriem, nieuwe waterpomp, nieuwe vloeistoffen, grote opfrisbeurt voor het interieur, diverse storingen opgelost en professioneel gepolijst. Nu is hij klaar. Hij wil rijden!

Nu wordt hij aangeboden met Oostenrijkse exportdocumenten. Voor Nederlands kenteken wordt een meerprijs gerekend.

Hoewel aan de informatie van deze advertentie de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan Auto-Podium niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste informatie van welke aard dan ook. Voor de exacte uitvoering en beschikbaarheid van de auto kunt U contact opnemen met Auto-Podium.