MarktPlaza

Roland van der Vorst - Het Camouflage Effect (Hardcover/Gebonden)

154x bekeken
7 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

de logica van opvallen

196 pagina's

De wereld wordt steeds drukker. Dat is een probleem voor alles en iedereen die gekozen wil worden: bedrijven die strijden om marktaandeel, merken en nieuwe producten die aan de lopende band worden geïntroduceerd. Maar ook politici die vechten om aandacht in de overvolle mediaruimte. En wat te denken van alle content die elke dag door de digitale kanalen wordt gedrukt en zijn weg probeert te vinden naar een gewillig publiek? Of van die miljoenen singles die zichzelf in de kijker proberen te spelen op datingplatforms? In de zee van concurrerend aanbod is verdrinken gemakkelijker dan komen bovendrijven.

Terwijl de schappen en magazijnen uitpuilen, de inboxen en servers volstromen en de kiezer steeds meer te kiezen heeft, rijst de vraag: wat moet je doen om eruit te springen? Hoe val je duurzaam op in een wereld die steeds drukker wordt?ier over dit onderwerp geschrnsen dan voor jou kiezen?

Het antwoord blijkt even simpel als doeltreffend. In dit boek laat topstrateeg en ondernemer Roland van der Vorst zien hoe mensen, merken, systemen en ideeën boven komen drijven door hun concurrenten ‘weg te camoufleren’. Luchtig geschreven en met veel voorbeelden, maar minstens zoveel diepgang beschrijft hij de unieke principes van het duurzame opvallen. Het camouflage-effect is een must-have als je wilt begrijpen hoe je boven het maaiveld uit kunt komen.

Hoe zet je een product of dienst zo in de markt dat het zich onderscheidt van andere? Hoe kun je nog opvallen in de kakafonie van de markt en media? Daar zijn twee methodes voor: jezelf zichtbaar maken door afsluiten, opblazen, opdelen, aftroeven. Of door de concurrentie te camoufleren: ze in een grijze massa anoniem te maken. Over hoe je dat allemaal doet, gaat dit boek. De auteur is CEO van Morning Start Ventures in Singapore en zet bedrijven op in Zuidoost-Azië. Het boek is bedoeld voor ondernemers in ruime zin. Dat kunnen producerende bedrijven zijn, maar ook instellingen die een dienst aanbieden of zelfs verenigingen. Het goede van het boek is dat het je als lezer aanzet om je product/dienst fundamenteel door te lichten op de manier waarop het zich onderscheidt van andere, vergelijkbare producten/diensten. Dat proces expliciet maken is het sterke punt van dit boek. Voorzien van enkele afbeeldingen en schema's in zwart-wit en een verwijzing naar verdere literatuur.